Wizyta IPA-Berlin Południowy w Stargardzie

Na zaproszenie Regionu IPA – Stargard w dniach 7-8. października 2017 r. przebywała w naszym mieście grupa niemieckich przyjaciół z Berlina (15 osób). Pomimo deszczowej pogody udało nam się pospacerować po Rynku Staromiejskim, parku im. Bol. Chrobrego, zwiedziliśmy też stargardzką Kolegiatę oraz kościół prawosławny. Każdy chciał zrobić sobie fotkę na oryginalnej ławeczce „fortepianowej” przy Szkole Muzycznej, która funkcjonuje w zabytkowej kamienicy        z XV wieku. Restauracja „La Strada” ugościła nas smacznymi obiadami, które były serwowane przez bardzo sympatyczne kelnerki. Podczas zwiedzania Stargardu gorącą kawę i domowe ciasto serwowano nam w „Tajemniczym Ogrodzie” – ipowcy z Niemiec byli zachwyceni. Wieczorem pierwszego dnia odbyła sie też uroczysta kolacja w hotelu „ZAKĄTEK” w Zieleniewie, w którym nasi goście zamieszkali. Wymiana prezentów i wspólne zdjęcia trwały do czwartej   nad ranem. Następnego dnia pogoda była dla nas bardziej łaskawa, więc przespacerowaliśmy się promenadą nad Jeziorem Miedwie. Potem jeszcze odwiedziliśmy lapidarium niemieckie      na cmentarzu w Stargardzie, gdzie zapalono znicze ku pamięci dawnych mieszkańców miasta. Przed obiadem cała grupa podziwiała nowy budynek Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie i obejrzała krótki pokaz tresury psów służbowych. Niestety czas szybko mijał i o godz. 18-tej członkowie Regionu IPA – Berlin Południowy opuścili Stargard i autokarem powrócili do Niemiec. Składam serdeczne podziękowania członkom Regionu IPA – Stargard, którzy przez dwa dni opiekowali się naszymi gośćmi : Kasi, Oli, Markowi, Pawłowi i Arkadiuszowi.                             Servo Per Amikeco !!!  kol. Mariola Świątczak Przewodnicząca Regionu IPA w Stargardzie. Autor zdjęć kol. Marek Fiszer z Regionu IPA – Stargard