Wycieczka do Straslund

PODWODNY ŚWIAT W STRALSUNDZIE

Realizując Plan Przedsięwzięć na 2019 rok, Region IPA w Szczecinie zorganizował w dniu  6. kwietnia 2019 r. (sobota) wycieczkę autokarową do Stralsundu. Udział wzięło 59 członków i sympatyków IPA z całego województwa zachodniopomorskiego.

Słoneczna pogoda sprzyjała naszej wyprawie. Niemieckie nadbałtyckie hanzeatyckie miasto portowe (Meklemburgia-Pomorze Przednie), ma stałe połączenie kolejowe i drogowe z największą wyspą Niemiec – Rugią. Po trzech godzinach jazdy byliśmy już na miejscu zauroczeni licznymi odnowionymi zabytkami. Nasze pierwsze kroki skierowaliśmy w stronę przycumowanego w porcie zabytkowego z 1933 r., trójmasztowego żaglowca Gorch Fock, który teraz pełni rolę pływającego muzeum.

Następnie przez trzy godziny przebywaliśmy na terenie OCEANARIUM (otwarcie w 2008 r.)w którym można podziwiać ponad 7 tysięcy różnych zwierząt i roślin morskich w 39 akwariach o łącznej pojemności ok. 6 mln litrów. Największe wrażenie zrobił na nas m.in. olbrzymi szkielet finwala – jednego z największych wielorybów dochodzącego   do 34 metrów długości

Sympatyczną atrakcją był wybieg pingwinów Humbolta na dachu Oceanarium. Po wielu wrażeniach z podwodnego świata Bałtyku, Morza Północnego, Morza Polarnego i północnego Atlantyku o powierzchni 9,7 tys. metrów kwadratowych oraz przejściu w 6-metrowym tunelu pod akwarium, zasłużenie odpoczywaliśmy przy kawie, lodach i ciastkach

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Morskie w dawnym klasztorze św. Katarzyny z XIII wieku, skąd spacerkiem w promieniach wiosennego słońca przeszliśmy urokliwymi uliczkami na malowniczy Stary Rynek z odnowionym Ratuszem Miasta oraz kościołami św. Mikołaja i Mariackim. Tam zrobiliśmy sobie wspólną fotografię  na pamiątkę.  Druga część naszego pobytu w Stralsundzie to czas wolny wykorzystany na zakupy w licznych sklepach, bazarkach i marketach. Przytulne i kolorowe kafejki oraz lokale gastronomiczne zapraszały na bułkę ze świeżą rybą, lokalne piwo, zupę rybną i inne rybne specjały. Do Szczecina wróciliśmy późnym wieczorem, planując  już w autokarze kolejną wyprawę do Niemiec na początku czerwca br. W tym miejscu serdecznie dziękujemy kol. Grzegorzowi Sudakow – Przewodniczącemu Regionu IPA – Szczecin, za sprawną organizację naszej wycieczki i logistyczne zabezpieczenie pobytu tak licznej grupy w Stralsundzie.

Servo Per Amikeco !!!

Tekst kol. Mariola Świątczak. Autorzy zdjęć : uczestnicy wycieczki.