Wyprawa IPA na dorsza

W lipcu 2019 r. z kołobrzeskiego portu na m/y „DROMON” grupa Zasłużonych dla Zachodniopomorskiej GW IPA wraz z Zastępcą Dowódcy Operacyjnym Sił Zbrojnych (w skr. DORSZ) gen. dyw. pil. Tadeuszem Mikutelem wypłynęła na połowy dorsza. Rejs rozpoczął się od zamustrowania i sprawdzenia dokumentów. O godz. 5.00 odbiliśmy od kei w porcie. Po dwóch godzinach byliśmy na tzw. „pierwszych kamieniach” i rozpoczęliśmy wędkarskie zmagania. W międzyczasie kucharz podał śniadanie i gorące napoje. W związku, iż dwóch naszych kolegów było solenizantami zadbali o dodatkowy catering. Stół w mesie wyglądał jak w tradycyjnym polskim domu przy okazji takich uroczystości. Po napełnieniu żołądków dzielni wędkarze nie poddali się Neptunowi. Kilku kolegów zaliczyło branie, ale szyper stwierdził, że te efekty nie są satysfakcjonujące i popłynęliśmy szukać w inne miejsca Bałtyku. Po sprawdzeniu kilku łowisk humor wędkarzy poprawił się . Wpadło sporo wymiarowych dorszy – wymagane od 35 cm długości  i nawet sum morski (bardzo smaczna ryba). Pogoda dopisywała i rezultaty połowowe również. Dodatkowo podana smaczna zupa gulaszowa dopełniła szczęścia uczestników rejsu. Po wędkarskich i kulinarnych zmaganiach czas było wracać na ląd.  Pogody w radio były niekorzystne więc szyper wrzucił „cała naprzód” i goniliśmy na pełnych silnikach do Kołobrzegu. Przy wzrastającym wietrze  i stanie morza bezpiecznie po dwunastu godzinach rejsu dotarliśmy do portu. Z uśmiechami na twarzy, cali szczęśliwi postanowiliśmy powtórzyć te wydarzenie. Serdecznie dziękujemy Panom Ryszardowi i Danielowi Klimczakom armatorom „DROMONA” oraz załodze za umożliwienie profesjonalnego i bezpiecznego odbycia rejsu. Oczywiście nasze przedsięwzięcie dedykujemy wszystkim byłym i obecnym policjantkom, policjantom oraz pracownikom Policji z okazji 100-lecia powstania Policji Państwowej.  Servo Per Amikeco !!!  Prezes ZGW IPA – Szczecin kol. Robert Rzeźnik. Zdjęcia: Andrzej Szafrański